Informatie nieuwe kaveleigenaren
Informatie nieuwe kaveleigenaren
We zijn erg blij met jou als nieuwe jaargast! Lees hier alle praktische zaken die handig en leuk zijn om te weten.
Receptie
Onze receptie is 7 dagen per week geopend, de actuele openingstijden vind je hier: Openingstijden. Je bent van harte welkom om al je vragen aan onze medewerkers te stellen of loop gewoon naar binnen voor een praatje! Bij de receptie vind je ook verschillende folders en informatiegidsen voor dagjes uit in de omgeving.
Nieuwsbrief
Iedere kwartaal ontvang je per mail de nieuwsbrief van Samoza met informatie en leuke weetjes over het park! Voor de nieuwsbrief kan je ook een 2de e-mailadres opgeven van bijvoorbeeld je partner, zodat ook hij/zij de mailing ontvangt. Heb je een keer iets leuks dat je met andere gasten van Samoza wilt delen? Laat het ons weten, wie weet kunnen we het plaatsen in de nieuwsbrief!
Voorschotnota’s
Normaal gesproken sturen wij vier keer per jaar een voorschotnota met betrekking tot het energieverbruik toe: half maart, half juni en half september. In december worden de meterstanden opgenomen en wordt de eindafrekening opgemaakt. Op deze eindafrekening worden de voorschotten gecrediteerd en het eerste voorschot voor het nieuwe jaar wordt in rekening gebracht. De voorschotten worden aan de hand van het verbruik van het voorgaande jaar berekend, dus het verbruik op de betreffende locatie en naam. Aangezien je nieuw bent is er nog geen verbruik op je naam geweest en wordt er een standaard voorschotnota van € 100,- voor je aangemaakt (mits anders is afgesproken) welke je eind december ontvangt, mocht je dit bedrag willen verhogen, dan vernemen we dit graag van je.
Locatie en opstalwijzigingen
Wil je iets veranderen op de kavel, aan of om je accommodatie, vergeet dan niet om dit eerst aan te vragen bij Samoza. Het aanvraagformulier vind je in de jaarplaatsmap die je hebt ontvangen of op www.mijnsamoza.nl en in de Samoza App. Pas nadat je schriftelijke toestemming hebt ontvangen van de bedrijfsleiding is het toegestaan de wijziging aan te brengen op de kavel of aan en om je accommodatie. Door verandering van regels vanuit Samoza en/of vanuit de Gemeente Nunspeet kan het zijn dat bepaalde zaken die in het verleden wel/niet toegestaan waren nu wel/niet mogelijk zijn. Dit geldt voor o.a. schuurtjes, zonnepanelen, overkappingen, windschermen, glazen schuifwanden, de kleur van schilderwerk, doorloophekjes, erfafscheidingen etc.
Wij raden je daarom aan altijd een aanvraag in te dienen om niet voor verrassingen te komen staan!
Social media
Samoza is ook te vinden op Facebook en Instagram. Like en volg ons, dan ben je altijd op de hoogte!
Noodgevallen
Mocht je technische problemen ondervinden tijdens je verblijf, dan kan je te allen tijde het nummer van Samoza bellen (0577-411283). Tot 22.00 uur is de storingsdienst bereikbaar voor bijvoorbeeld stroomstoringen. Na 22.00 uur kun je het nummer bellen bij noodgevallen, bijv. wanneer je een ambulance nodig hebt of als er brand is. Je kiest in dit geval voor optie 2 in het keuzemenu van het antwoordapparaat. Natuurlijk kun je in geval van nood ook zelf telefonisch contact opnemen met de hulpdiensten via 112
Slagboom
Je kunt 24 uur per dag in- en uitrijden met het kenteken van je auto. Mocht je kenteken niet geregistreerd staan, dan gaat de slagboom niet open. Geef dan bij de receptie je kenteken door. Wijzigt het kenteken: laat dit ons weten, zodat we het kenteken voor je kunnen aanpassen.
Vuilafvoer
Wij vinden het belangrijk om afval te scheiden ten behoeve van het milieu. Huishoudelijk afval kan in een gesloten zak in de daarvoor bedoelde perscontainer in de milieustraat gedeponeerd worden. Papier kan in de papierbak en glas in de glascontainer. We krijgen soms de vraag waarom plastic afval bij Samoza niet al in de milieustraat wordt gescheiden. Onze afvalverwerker doet dit namelijk liever zelf. Om milieutechnisch plastic afval rendabel afzonderlijk te inzamelen is het van belang dat het plastic (enigszins) gelijksoortig is. In de praktijk is het plastic in huishoudelijk afval juist zeer verschillend van soort, waardoor afzonderlijk ingezameld plastic afval door de afvalverwerker altijd extra moet worden gescheiden voor verdere verwerking. Hierdoor maakt onze afvalverwerker liever de keuze het plastic afval zelf te scheiden vanuit het huishoudafval, dan dat dit afzonderlijk wordt aangeleverd. Zij menen dan een betere kwaliteit te kunnen realiseren in het hergebruik van aangeleverd afval. In de milieustraat staan ook containers voor glas-, papier- en groenafval. Voor het deponeren van grofvuil bij de milieustraat dien je een vergoeding te betalen. Tarieven zijn te zien bij de milieustraat, of bel voor meer informatie de receptie: 0577-411283.
Internet op je plaats
Het is mogelijk om internet te verkrijgen op in je accommodatie. Je dient hiervoor een modem aan te schaffen, deze is verkrijgbaar bij de receptie en kost eenmalig € 195,00. Vervolgens kun je een internetabonnement afsluiten:
Jaarabonnement
Zilver:
- Snelheid max. 10 Mbps
- Prijs € 185,00
Goud
- Snelheid max. 50 Mbps
- Prijs € 310,00
Installeer de app!
Alle actuele informatie kun je vinden op de webpagina www.inschrijvenbijsamoza.nl. Deze pagina kun je als app op je telefoon opslaan en zo dagelijks raadplegen.
Android: Ga op je telefoon naar inschrijvenbijsamoza.nl, klik op de 3 bolletjes bovenin je browser en kies voor: ‘toevoegen aan startscherm’.
Iphone: Ga op je telefoon naar: inschrijvenbijsamoza.nl, klik op het downloadsymbool en kies voor: ‘zet op beginscherm’.
Je vindt in deze app de openingstijden, het recreatieprogramma, je kunt online bestellen bij de horeca en ook online reserveren bij onze manege. Houd het recreatieprogramma goed in de gaten op de app, wijzigingen kunnen op het laatste moment nog doorgevoerd worden (bijv. door weersomstandigheden).
Propaangas
Het is van groot belang om te weten dat wij op Samoza propaangas hebben. Let hier op bij bijv. de aanschaf van een nieuw gasfornuis. Als je verandert van gasapparatuur geeft het dan door bij de receptie zodat er een gasafpersing kan plaatsvinden. Vergeet ook niet jaarlijks je gasapparatuur te laten controleren! Wij adviseren een brandmelder (verplicht) en een koolmonoxide melder. Ons advies om geen melder te nemen welke voor brand en koolmonoxide tegelijk is. Brand moet namelijk hoog hangen en koolmonoxide lager. Ons advies: schaf een aparte brand- en koolmonoxide melder aan.
Bezoekers en logees
We willen jouw verblijf bij Samoza zo leuk en gezellig mogelijk maken en daarom hebben we diverse mogelijkheden voor het ontvangen van logés/bezoekers. Hieronder hebben we de mogelijkheden voor je opgeschreven:
- Bezoekers (zonder gebruik zwembad)Gratis*
- Bezoekers (met gebruik zwembad)€ 6,50 p.p. per dag*
- Logés horende bij familie t/m 2e graad (ouders, grootouders, kinderen, kleinkinderen, broers en zussen)Ook mogelijk als hoofdhuurder niet aanwezig is. Gratis*, mits vooraf aangemeld. Incl. gebruik zwembad (excl. toeristenbelasting € 1,40 p.p.p.n.).
- Logés niet horende bij familie t/m 2e graad of niet vooraf aangemeld Alleen mogelijk als hoofdhuurder tegelijkertijd aanwezig is € 6,50* p.p.p.n. incl. gebruik zwembad excl. toeristenbelasting € 1,40 p.p.p.n.)
- Logés afkopenAlleen mogelijk als hoofdhuurder tegelijkertijd aanwezig is. Kosten: € 115,50 bij ontvangst van 1 logé per keer. € 231,- bij ontvangst van meerdere logees per keer.
*Exclusief parkeren binnen de slagboom € 6,50 per auto per dag
Mijn Samoza
Op de website www.mijnsamoza.nl of in de Samoza App kan je inloggen met de door ons toegestuurde inloggegevens. Op Mijn Samoza vind je jouw jaarnota onder ‘Mijn Boeking’ en dan ‘Mijn Verblijf’. En onder ‘Mijn Boeking’ en dan het kopje ‘Mijn Facturen’ vind je de facturen die niet gekoppeld zijn aan je reservering zoals energienota’s, verzwaringsnota’s etc. Hier kan je ook heel makkelijk nota's betalen. Onder het kopje ‘Mijn Kentekens’ kan je zelf twee kentekens toevoegen. Wanneer er meerdere kentekens in het systeem moeten worden gezet, neem dan telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail.